Kapitel 1

Mitt hjärta stannade för en sekund. Där var han. Det var inte ovanligt att mitt hjärta stannade när jag såg honom, vi gick ju trots allt i samma skola så jag såg ju honom varje lunchrast förutom på tisdagar för då hade jag knappt ingen rast, jag hade idrott, och han fick lunch sent, så sent som 12.00. Sen så ser jag honom varje fredag efter skolan, för då slutar vi samtidigt, kortrasterna på måndagen, tisdagen och torsdagen. Och få se här, jag brukar ju se honom cykla med ett gäng kompisar i området vid skolan.
- Angelica, det är lunch, kommer du eller?
Det var min kompis Stina som störde mig i mina drömmar.
- Mm kommer, svarade jag kort.
Vågade jag verkligen gå förbi han och hans kompisar? Dom brukade ju skratta och ibland slänga ut någon taskig kommentar. Jag bestämde mig för att jag inte var hungrig och gick bort mot hallen. Hade jag inget bättre för mig kunde jag väl lika gärna gå hem och sätta mig en stund framför datorn.
När jag satte nyckeln i låset hörde jag min hund Glory börja skälla högljutt från andra sidan dörren.
Jag slängde av mig skorna i högen med skor, gick in på mitt rum och satte på datorn. Jag hade fått två nya meddelanden på min hotmail. Ett var från min mamma i Australien. Hon skrev att hon hade fått ett nytt jobb. Fortfarande på kontor. Jag brydde mig inte så mycket utan svarade bara:
Okej // Angelica
Nästa mejl var från hotmail själv. Dom frågade om jag ville uppdatera min hotmail, det brydde jag mig inte heller så mycket om så jag flyttade mejlet till papperskorgen och öppnade Counter Strike. Tiden rann iväg, rasten tog slut, jag orkade inte gå tillbaka till skolan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fortsättning följer...!
Kommentera! :D

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Om du vill så kan jag berätta grammatik felen, men tror inte det va? ;) <3

2011-05-24 @ 21:08:17
Postat av: Mimmi

Om du vill så kan jag berätta grammatik felen, men tror inte det va? ;) <3

2011-05-24 @ 21:08:31
Postat av: C

haha CS? x)

2011-05-25 @ 14:21:38
URL: http://corneliabergstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Fett bra början :)<3

2011-05-25 @ 15:02:41
URL: http://mittlivsomponniryttare.blogg.se/
Postat av: Emma Bulow

Uppdatera! ;)<3

2011-06-01 @ 06:36:41
URL: http://systrarnabulow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0