Sträckt vaderna

Idag så var jag i stallet. först red jag Britney, har inte ridit henne på jättelänge. Vi red cavaletti :) det är bra träning för att få hästen att lyfta fötterna. Och Britney som inte gillar sånt gick jättefint över bommarna tycker jag :D Hon lyfte på fötterna jättefint och det kändes jättebra :'D
Sen red jag Kilroy ! Gick oxå bra :D
Helena sa:
"Ha halvlånga tyglar på honom när vi skrittar av för man vet ju aldrig vad han kan hitta på, även om vi bara skrittar och det är slutet på lektionen"
Jag: "aa"
Helena: "Har du ramlat av honom någon gång?"
Jag: "nej"
Helena: "Inte än säg"
Och precis då blir Kilroy rädd för en katt och kastar sig in mot mitten och typ halvskenar mot Rosa, jag tappar stigbyglarna, har halvlånga tyglar och ingen balans. Jag trodde att "nu ramlar jag av" men precis då får jag tillbaka balansen och får kontroll på han och till slut stannar han. Och då känner jag hur det värker i vaderna. Så tryckte väl antagligen ner hälarna för att få stöd från stigbyglarna men tappat dom istället och sträckt vaderna.. ont gör det iaf ; o
Men det skulle vara lite komiskt om jag skulle ramlat av då :) precis när Helena sa "Inte än säg" men det var ändå ruligt att han fick damp precis den stunden när vi pratade om det : p

Tidigare kommentarer:

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0