Baståsen 2011

Kom precis hem och kastade mej framför datorn ;)
Ska berätta om fälttävlanridlägret jag var på:
Det började förra söndagen, och då fick jag reda på att jag skulle rida Lamperia under veckan. Jag hade ridit henne två gånger förra gången jag var där.
Och på kvällen skulle vi rida för att få prova våra lägerhästar och det blev katastrof för min del. men jag höll ut och testade dagen efter oxå när vi skulle ha dressyr och sen hoppning. Dressyren gick bra, hoppningen gick skit. Men bestämde mej ändå för att fortsätta rida denna envisa, sega häst.
Vi hade många pass på fältet eftersom det var ett fälttävlansläger :)
då blev hon mycket piggare och det gick bättre. En eftermiddag hade skulle vi ha temporidning. Vi skulle se vilket banhoppningstempo och fälttävlanstempo vi skulle ha. Det gick fort efter första kurvan när hon sprang sjukt snabbt men annars gick det rätt lugnt ;)
Jag lärde mej mycket under veckan, bättre sits, räta på mig, vara envis, brodda, och massa annat skoj (?)
Och vi slutade med en liten tävling, eller flera. Först hade vi dtt gammalt lätt c program (dressyr) som vi skulle träna på och rida. Det gick bra tycker jag och jag är nöjd. Sen skulle vi hoppa en bana. Det gick oxå bra tycker jag men blev utesluten p.g.a. att hon sprang på sidan två gången på samma hinder. Det var så snäv sväng och hon är så stor. (typ 1.70) så hon kom snett på och det blev inge bra.
Och sen avslutade vi allting idag med en terrängbana! :D
Det gick därremot inte så bra. jag travade igenom banan, ett hinder sprang hon på sidan och hon hade ingen bjudning. Men aja, jag kom runt iallafall.
Och vi red ju såklart inte utan hade massa annat kul oxå. Vi snackade mest och flummade runt och så när vi fick tid över. var inne hos shettisarna och fottade, åkte och bada, spela brännboll och så...
haha, skatekillen :p
Kommer bilder sen och då kanske jag skriver mer om lägret och allt, men saknar er alla redan! :*

Tidigare kommentarer:
Postat av: Julia

Saknar dej!! :) <3 HAHA, skatekillen, och vilken fail när han kom sen xD

2011-08-06 @ 15:25:09
URL: http://LoveDerby.bloggplatsen.se
Postat av: Nathalie

Okej! Ta den tid du behöver! :)

2011-08-07 @ 12:09:08
URL: http://nathas.se

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0