Stallet =)

Var i stallet idag, red först Hallona, hon var jätteduktig, hon fattade precis vad jag menade och var väldigt pigg :) Men hon hade lugn och skön arbetstrav och hon gjorde halt direkt när jag ville, asså från trav :) och så gjorde hon bra skänkelvikningar och framdelsvändningar, i galoppen var hon väldigt framåt, och hon sprang med spetsade öron, försökte inte fuska med vägen, verkade som om hon oxå ville springa och utnyttja vägen så mkt som möjligt ;) det var kul, jättenöjd med passet. Sen direkt till Kilroy, extra tjurig idag, han bet mej i armen, är helt rött och håller på och bli blått :/ aja var inte så jättefarligt. sen så red jag honom, han var lite seg idag men det gick bra ändå :D Idag låg ÄNTLIGEN shabraket rätt, jag gillar det inte, för det hamnar fel hela tiden.
Emilia red oxå på Chewal samtidigt som mej :D Efter det var jag och Emilia jättehungriga & frusna, efter två timmars ridning. så vi gick till boden och värmde oss och käkade lunch 8D
Efter det så var jag i stallet till 4 och typ mocka, fixade mat till hästarna, fylla vatten i hagen, allt som jag brukar göra ;)
När jag kom hem hade jag och mamma ett roligt samtal, dryg som hon är:
Mamma: Sitt inte med ridkläderna här inne.
Jag: Så vadå? Ska jag ta av mej ridkläderna och ta på mej vanliga kläder bara för att käka en glass och sedan hoppa in i duschen?
Mamma: Du har käkat en macka oxå.
Haha, fett dryg morsa man kan ha -.- ;)
Ikväll blir det SKYPE !! :D <3333

Tidigare kommentarer:

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0