Sjuka hästar är inte att rekommendera

Åh, idag var jag ju i stallet. Först när jag kom var Zune jättegullig och inte sur alls, spetsade öron hela tiden och bara allmänt mysig. Sen när jag red ut så märkte jag att han var riktigt slö. Han gick sakta och sådär. Han kom dock igång lite när jag travade. Men han reagerade på all ljud och hoppade till för minsta lilla.
Sen när jag kom in iaf så ger jag honom mat. Varje gång jag går in i foderkammaren och ska fixa maten så står han där och gnäggar. Men han kollade bara på mig. Jag gav honom maten och han tog lite, tuggade långsamt och åt jättesegt. Stog och kollade. Och han som alltid är så matglad! Han åt inte ens upp allt. Han ville inte dricka heller. Annelie såg att han åt dåligt så hon tog tempen och han hade 0,7 grader varmare än vanligt. Inte feber iaf, tur det!
.
Racer är ju sjuk. Han har nåt virus. Men vi vet fortfarande inte vad, vetirinären har tappat bort blodprovet och har inte kommit tillbaka -.-
Så han är svullen i halsen och munnen, har feber och det rinner en massa från munnen. Idag började han blöda näsblod också...
.
Vill verkligen inte att Zune ska bli sjuk! Det är ju värst om han blir sjuk eftersom han är så gammal. Får åka och kolla till honom imorron så han inte blir sämre. Gullegubben! Det sista jag vill är att viruset har spridit sig.

Tidigare kommentarer:
Postat av: Emma

Hoppas han mår bättre idag om du åker dit och kollar! :) kolla gärna till racer då också åt mig! :D <3

2012-02-13 @ 06:41:39

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0