Kapitel 3

- Snygga byxor förresten, sa den första och det kändes som jag ville dö just i den stunden. Jag hade dragit på mig ett par utslitna rosa mjukisbyxor innan jag gick ut.
Tänk om han såg det.
I samma stund var dom som bortblåsta......
"Det där får inte hända igen, varför är jag så dum och aldrig tänker på vad jag tar på mig?" tänkte jag och sprang det fortaste jag kunde hem. Glory blev precis inte ledsen över att få sträck ut ordentligt.
När jag kom in genom dörren hörde jag pappas glada röst innifrån köket:
- Det är mat gumman, jag har nåt jag vill berätta för dig.
Jag ställde ifrån mig skorna och gick in och satte mig på min sida av matbordet. Pappa såg riktig glad ut för en gångs skull. Han brukade alltid se stressad och trött ut. Kanske berodde det på hans jobb men jag vet inte. Det kan väll inte vara så stressigt att vara fritidspedagog? Eller jo kanske, med 20 skrikande ungar runt sig varje dag.
Vad var det han ville berätta, säg det nån gång, tänkte hon otåligt.
- Jo, det jag ville berätta är, sa han som om han hade läst hennes tankar, att jag har blivit tillfrågat om ett nytt jobb.
- Vad då för jobb? undrade jag.
- Rektorn går i pension till hösten...
- Så du ska bli rektor? Frågade jag nyfiket.
- Jaa... Mer betalt, men lite fler arbetstimmar. Vad tycker du?
- Klart du ska bli rektor pappa! Fan vad coolt!
Den kvällen när jag skulle sova tänkte jag inte på nåt annat än pappa. Pappa som rektor tänkte jag drömmande.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fortsättning kanske dröjer igen...
Men vad tycker ni? Kommentera!!!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

skitbra!! :D <3

2011-06-29 @ 17:18:13
URL: http://mimsan.webbblogg.se
Postat av: Micaela Åberg

Var med och tävla om att bli veckansblogg!

http://miicaelaaberg.blogg.se/2011/june/vem-blir.html

Skulle vara kul om just du är med! :')



sorry om du inte gillar såna hära kommenterer, men jag tyckte din blogg va så fin!

2011-07-02 @ 11:55:48
URL: http://miicaelaaberg.blogg.se/
Postat av: Veronica

sv: haha okej :) Min bästa kompis bor lite utanför Stockholm med :p

2011-07-05 @ 00:52:37
URL: http://veronicatajord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0